עופר כסיף באמירה מזעזעת: "פלשתינים שיורים בחיילי צה"ל לא טרוריסטים - כמו הפרטיזנים שנלחמו בנאצים"

חבר הכנסת מחד"ש-תע"ל התראיין ברדיו "קול ברמה" וטען כי הפלשתינים שיורים על חיילי צה"ל - לוחמי גרילה • ח"כ מעוז הגיב: "לא ייתכן שחברי הרשימה המשותפת התומכים בטרור יישבו בכנסת ישראל"

האם תופסק כהונתו? עופר כסיף , צילום: אורן בן חקון

ח"כ עופר כסיף מרשימת חד"ש-תע"ל התראיין הערב (ראשון) למהדורה המרכזית של הרדיו החרדי "קול ברמה" וטען שם כי מחבלים שיורים בחיילי צה"ל אינם טרוריסטים אלא לוחמי גרילה, בדומה לפרטיזנים. 

"אנחנו מתנגדים לאלימות ואנחנו בעד מאבק לא אלים נגד הכיבוש", הבהיר כסיף שנשאל איך הוא מגדיר פלשתיני שירה בחייל, "הטרור הגדול ביותר זה הכיבוש עצמו". 

"פלשתיני שיורה בחייל צה"ל הוא לוחם גרילה, אני בעד מאבק לא אלים, לא רוצה שאף אחד ירצח. מי שפוגע בכוח צבאי לפי ההגדרה המקובלת בעולם והגדרת האו"ם - יש  זכות לעם נכבש להשתמש באמצעים מזויינים נגד הכיבוש. אני נגד זה אבל אי אפשר לקרוא להם מחבלים. כמו שאי אפשר לכנות כך את 12 הרוגי מלכות. בעיני רוב הציבור בגרמניה מי שנלחם בחיילי הכיבוש בפולין וקראו להם פרטיזנים, לא קראו להם טרוריסטים", הוסיף כסיף.

"לפיד יעשה הכל כדי לשבת על כסא ראש הממשלה, גם אם זה אומר להישען על תומכי טרור". מעוז, צילום: אורן בן חקון

יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז מסר בתגובה: "לא ייתכן שחברי הרשימה המשותפת התומכים בטרור יישבו בכנסת ישראל. כואב עוד יותר לראות כי יאיר לפיד יעשה הכל כדי לשבת על כסא ראש הממשלה, גם אם זה אומר להישען על תומכי טרור אלו. עם ישראל חייב להבין: זה או מדינה יהודית שיודעת להגן על עצמה מפני אויביה, או מדינת כל אזרחיה שתרחם על אויביה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר